Miłosne sny

Czym jest medytacja? Nie jestem jaźnią ani rozumem. Nie jestem umysłem ani myślą. Nie mogę egzystować słyszane ani oddane w słowach, ujęte do wnętrza zapachach ani schwytane wzrokiem. Nie znajduję się w świetle, wietrze, na ziemi ani wewnątrz niebie. Jestem przytomnością zaś wcieloną radością - błogością pełną błogości. ( Siankara )Słowo "medytacja" używane aż do określenia buddyjskiej praktyki nie jest najtrafniejsze. Pochodzi ono z łaciny (meditatio) plus oznacza zagłębianie się myślach, rozmyślanie. Być przypadkiem z większym natężeniem odpowiednim słowem byłaby "dumanie" (łac. contemplatio = przypatrywanie się), która odnosi się raczej aż do intuicyjnego, bezpośredniego postrzegania aniżeli koceptualnej analizy. Bardziej upowszechniło się jednakowoż określenie "medytacja", które tym samym nabrało nowego znaczenia, gdyż istotą buddyjskiej staż negacja logiczna są intelektualne rozważania.W buddyzmie medytacja oznacza "bezwysiłkowe pozostawanie w tym co jest". Można wywołać to na wskroś uspokojenie umysłu a utrzymywanie tego stanu, wewnątrz którym jak najbardziej manifestuje się wyrazy współczucia dodatkowo mądrość. Inna sprawność polega na pracy z kanałami energetycznymi naszego ciała i wizualizowaniem form buddów. Najbardziej efektywną metodą jest stałe utożsamianie się z własną doskonałą naturą buddy tudzież postrzeganie w sumie co się wydarza jako czystego. Warto wewnątrz tym miejscu wyliczyć słowa Szamara Rinpocze, cenionego mistrza ze szkoły Karma Kagyu: "Medytacja może znaczyć mrowie różnych rzeczy - niektórym kojarzy się płeć nadobna ogromnie spośród wizjami, sensacyjnymi doznaniami i tajemnicami. Naprawdę nie jest niczym takim; jest to uporządkowany instruktaż, na wskroś spójny oraz konkretny. Niektórzy lubią, kiedy wewnątrz medytacji pojawiają im się najróżniejsze odczucia, wibracje, energie i inne sensacje. To jest zwyczajne fantazjowanie. Nie chodzi nam o żadne egzotyczne doznania."Najpierw uspokój mózg koncentrując się na własnym naturalnym oddechu. Bezkształtny prąd powietrza wchodzi dodatkowo wychodzi poprzez nos. Myśli zaś dźwięki po prostu dowolnie przepływają, ano gdy chmury na bezkresnym niebie. Nie chwytaj ich, ani nie usiłuj porzucić. Koncentruj się na owo samo na oddechu. Uświadom sobie z jakiego powodu medytujesz. Celem medytacji jest uzyskanie dystansu poniżej przeszkadzających uczuć i bezpośrednie praktyka pełnej przytomności a nieograniczonej otwartości. Tylko wówczas będzie się wewnątrz stanie faktycznie sprowadzać dobrodziejstwo innym. Wyobraź sobie w charakterze w środku ognisko klatki piersiowej, na wysokości serca pojawia się małe tęczowe światło. Stopniowo rozprzestrzenia się ono raz za razem bardziej w ciągu ciała. Kiedy obecnie na skroś je wypełnia, rozpuszczają się wszystkie osobiste cierpienia, trudności oraz przeszkody. Następnie światło wypływa z ciała we wszystkich kierunkach natomiast wypełnia całą przestrzeń. Dzięki temu rozpuszczają się cierpienia wszystkich istot, zaś świat zaczyna emanować nieograniczonym szczęściem, jest pełen nieograniczonego potencjału. Wszystko jest przeniknięte wyzwalającym znaczeniem także pierwotną doskonałością. Wizualizację tęczowego światła, które wypływa z ciała utrzymuj w istocie w żółwim tempie jako chcesz. Możesz zarówno powtarzać na wotum bądź w środku umyśle mantrę Buddy Współczucia:OM MANI PEME HUNG, wyrażając tuż przy okazji chęć szczęścia dla wszystkich istot (w tym zarówno dla siebie). Jeżeli powtarzanie mantry wydaje się tobie czymś zanadto egzotycznym, możesz na przestrzeni wizualizowania światła, po prostu sądzić, iż rozpuszczają się wszelkie negatywności w tobie dodatkowo w środku innych. Postaraj się percypować to, w ten sposób głęboko a kawa na ławę, w jaki sposób ostatnim tchem potrafisz. Kończąc medytację spróbuj pozostać w środku tym stanie najwyższej błogości, otwartości, empatii zaś jednocześnie pełnej przytomności racja mozolnie, na miarę potrafisz. Spoczywaj bez rozproszenia wewnątrz bezpośredniej obecności, wewnątrz "w tej okolicy a w tej chwili". Po chwili nienaruszony glob pojawia się jeszcze raz - wyraźny natomiast doskonały. Każdy atom wibruje radością oraz jest utrzymywany w całości wskroś miłość. Wszystko jest świeże tudzież nowe, pełne nieograniczonych możliwości. Wszystkie istoty pojawiają się jako doskonałe, czas wolny istoty, obojętnie od tego czy o tym wiedzą, oznacza to też nie. Wreszcie z przestrzeni wyłania się się dodatkowo nasze zwłoki, atoli w tym momencie uprzednio wolne od chwili słabości a chorób. Dawniej byliśmy naszymi ciałami, dzisiaj je posiadamy - są na rzecz nas narzędziem przynoszenia pożytku innym.Na skrajność wyobraź sobie, iż wszystkie dobre wrażenia, jakie się pojawiły w czasie medytacji, stają się nieograniczone zaś docierają aż do wszystkich istot rozpuszczając ich ból natomiast dając im w środku zamian jedyne trwałe uciecha - rozpoznanie natury własnego umysłu. Szczerze zadedykuj wszystkim swoją praktykę, możesz przyrządzić to używając poniższej, tradycyjnej buddyjskiej formułki tzw. Życzeń Czterech Niezmierzoności (czułość, ubolewanie, przyjemność, równość)

Buddyzm na ZachodzieOd początków XIX wieku dynamicznie rozwijało się pokup ludzi Zachodu buddyzmem. Po drugiej wojnie światowej co chwila więcej ludzi zaczęło intrygować się buddyzmem. Stopniowo buddyjskie metody pracy z umysłem zadomowiły się w zachodniej kulturze. Równocześnie do licha plus trochę kulturowych naleciałości także rytuałów, niezwiązanych z samymi naukami Buddy, ustąpiło miejsca z większym natężeniem przejrzystemu stylowi praktyki. Dzisiaj w niektórych państwach, np. we Francji, nauki jeszcze przekazywane są zwłaszcza przy użyciu mnichów tudzież mniszki, toż wewnątrz krajach niemieckojęzycznych plus słowiańskich w szerokim zakresie rozprzestrzenia się buddyzm świecki.Z kolei do wnętrza Stanach Zjednoczonych występują różne formy mieszane. Buddyzm laicki daje alternatywa zintegrowania nauk spośród codziennym życiem. Pogląd natomiast rozmyślanie poparte działaniem sprawiają, że buddyjska biegłość staje się w środku coraz to większym stopniu częścią życia. Praktyka buddyjska polega na medytacji formalnej, jednakowoż dodatkowo na zastosowaniu buddyjskiego podejścia w życiu codziennym.Dzisiaj do wnętrza Europie niezmiernie dynamicznie rozwija się buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu. W 1972 roku XVI Karmapa Rangdziung Rigpe Dordże globus Karma Kagyu w Tybecie poprosił swoich zachodnich uczniów Lamę Ole Nydahla oraz Hannah Nydahl, by zaczęli edukować buddyzmu w Europie. Od tego czasu Lama Ole Nydahl podróżuje po świecie spośród wykładami oraz prowadzi kursy medytacyjne. Hannah Nydahl, aż do swojej śmierci w środku 2007 roku, wspierała pracę męża. Jako tłumacz spośród języka tybetańskiego na angielszczyzna, duński także niemczyzna współpracowała spośród najwyższymi tybetańskimi nauczycielami linii Karma Kagyu, przekładając teksty dotyczące buddyjskiej filozofii oraz wszystkie teksty medytacyjne używane dziś na przestrzeni praktyki. Przekazywane na mocy Lamę Ole Nydahla i Hannah Nydahl nauki Buddy tak głęboko zainspirowały ludzi, że dzisiaj spotykają się, tak aby co do jednego studiować oraz dumać wewnątrz przeszło 600 ośrodkach wewnątrz 44 krajach na świecie. Ośrodki te opierają się na przyjaźni także idealizmie, i funkcjonują za sprawą dobrowolnej pracy zaangażowanych do wnętrza ich wzmożenie ludzi. W niektórych krajach buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu funkcjonuje do wnętrza obrębie stowarzyszeń do wnętrza innych, takich w jaki sposób Polska, ma status związków wyznaniowych.Buddyzm jest jedną spośród głównych religii świata, zarówno pod spodem względem zasięgu geograficznego jak na przykład także wpływu socjo- kulturowego. Chociaż jest największą religią „Wschodu”, to jednak staje się raz po raz popularniejsza w świecie „Zachodnim.” Jest wyjątkową religią gdyby chodzi o jej zasady, w każdym razie ma co niemiara wspólnego z hinduizmem, do wnętrza obydwu dlatego że naucza się o karmie (etyce przyczynowo- skutkowej), maji (iluzoryczności natury otaczającego świata) oraz samarze (cyklu reinkarnacji). Buddyści wierzą, iż ostatecznym celem życia jest dokonanie „przebudzenia.” Założyciel buddyzmu, Siddhartha Guatama, urodził się wewnątrz królewskiej rodzinie do wnętrza Indiach o tyle o ile 600 r. przed Chrystusem. Opowieści o nim głoszą, iż żył wewnątrz luksusie, w separacji od momentu otaczającego go świata zewnętrznego. Jego rodzice pragnęli uchować go od chwili wpływu religii oraz bólu zaś cierpienia. W niedługim jednak czasie wyruszył prócz granice pałacu królewskiego dodatkowo zobaczył: starego człowieka, chorego człowieka oraz zwłoki. Czwarty obraz dotyczył spokojnego ascetycznego mnicha (takiego, który wyparł się luksusu zaś komfortu). Widząc opanowanie tego mnicha, postanowił że samodzielnie zostanie mnichem. Porzucił los w środku dostatku dodatkowo bogactwie, żeby wewnątrz ascetycznym życiu odnaleźć „oświecenia”. W praktykach ascetycznych (umartwianiu się) oraz intensywnej medytacji był wybitnie wytrwały. Stał się liderem między swoich rówieśników. Punktem zwrotnym w jego życiu była pewna znacząca decyzja. Postanowił „ukoić” się jedną miską ryżu tudzież siadać poniżej drzewem figowym (nazywanym także drzewem Bodhi), by medytować póty aż osiągnie „przebudzenie”, lub umrze próbując tego dokonać. Mimo całego mozołu zaś pokus następnego poranka, osiągnął przebudzenie. Stąd też, zdobył sławę tzw. „przebudzonego” czy też „Buddy.” Wykorzystał zdobyte doświadczenia plus rozpoczął instruktaż swoich mnichów- naśladowców, spośród którymi nuże w owym czasie zdobył ogromny rozgłos. Pięciu jego rówieśników stało się jego pierwszymi uczniami. Co odkrył Guatama? Przebudzenie jest gdzieś „w środku pół- drogocenny”, ani wewnątrz luksusowym zaspokojeniu ani do wnętrza umartwianiu samego siebie. Poza tym, odkrył trochę co zostało określone jako „Cztery Szlachetne Prawdy”- 1) Aby mieszkać trzeba znosić (Dukha), 2) Cierpienie wynika z pragnienia (Tanha czy „przywiązania”), 3) Każdy prawdopodobnie uniknąć cierpienia kiedy usunie przywiązanie oraz 4) Jest to możliwe gdy podążasz Szlachetną Ośmiostopniową Ścieżką. Ta Szlachetna Ośmiostopniowa Ścieżka dotyczy 1) poglądu, 2) postanowienia, 3) mowy, 4) działania, 5) życia (bycia mnichem), 6) dążenia (słusznie skierowane operacja), 7) skupienia, 8) medytacji.Za tymi wyszukanymi naukami stoją nauki znane w środku hinduizmie: reinkarnacja, karma, maja, także skłonność postrzegania rzeczywistości jako panteistycznej. Buddyzm oferuje dodatkowo złożoną teologię bóstw a istot wywyższonych. Rozumienie istoty boga w buddyzmie, podobnie w charakterze plus do wnętrza hinduizmie, z trudem jest opisać. Niektóre odłamy buddyzmu jest dozwolone uświadomić sobie w środku ateistyczne, oraz inne zbyt panteistyczne, oraz jeszcze inne wewnątrz teistyczne, np. Szkoła Czystej Krainy (tłum. częściej jako Szkoła Czystej Ziemi). Klasyczny buddyzm jednak zdaje się cisza w kwestii rzeczywistości istot nieskończonych, skutkiem tego uważany jest w ciągu strumień ateistyczny. Buddyzm współcześnie jest dosyć żarliwie zróżnicowany. Aczkolwiek istnieją para główne szkoły Theravada oraz Mahajana. Theravada jest formą monastyczną, która skupia się na całkowitym przebudzeniu zaś nirwanie na rzecz mnichów, w trakcie gdy buddyzm Mahajana rozpościera swój zamiar przebudzenia na ułamek laicką- osoby nie będące mnichami. W tych kategoriach wolno wyszperać kilka odłamów, m.in. Tendai, Vajrajana, Nichiren, Singon (Shingon), Czystą Ziemię, Zen, Rjobu. Dlatego grunt jest, tak aby osoby które negacja logiczna pochodzą spośród kręgów buddyjskich i chcą rozeznać się buddyzm, negacja logiczna skupiały się na szczegółach każdej konkretnej szkoły buddyjskiej, ponieważ każda z nich opiera się na klasycznym, historycznym buddyzmie. Budda w życiu nie uważał siebie zbyt boga ani innego rodzaju boską istotę. Określał siebie prędzej jako „drogę- obmycia” na rzecz innych. Dopiero po jego śmierci został wyniesiony do postaci boga z wykorzystaniem niektórych swoich naśladowców, tak innymi słowy owak negacja logiczna wszyscy postrzegają go w środku ten sposób. W chrześcijaństwie jednak, co jest bez ogródek powiedziane do wnętrza Biblii, Jezus jest Synem Bożym (Ew. Mateusza 3.17: „I oto rozległ się sąd spośród nieba: Ten jest Syn należący do mnie umiłowany, którego sobie upodobałem) oraz owo, iż On również Bóg są jednym (Ew. Jana 10.30). Nikt rzeczywiście w istocie nie prawdopodobnie scharakteryzować siebie, ewentualnie mieć się na baczności siebie zbyt chrześcijanina bez wyznania wiary wewnątrz Jezusa jako Boga. Jezus nauczał, iż On jest drogą, zaś nie jednym spośród tych którzy wskazują drogę; czytamy wewnątrz Ew. Jana 14.6: „Ja jestem sposób, prawdziwość dodatkowo życie. Nikt nie przychodzi do Ojca na sposób na to samo w poprzek mnie.” Do śmierci Guatamy, buddyzm pył wielki działanie na Indie; trzy tysiące lat nadal, buddyzm objął większą detal Azji. Pisma również historie opisujące Buddę zostały spisane coś koło tego czterysta lat po jego śmierci.W buddyzmie wina jest najczęściej rozumiany jako ignorancja. A skoro traktowany jest jako „pomyłka uczciwy”, owo sam jeden okoliczności w środku którym występuje „zło” azali ”dobro” jest niemoralne. Karma rozumiana jest jako naturalna balans także negacja logiczna wynika spośród przymusu. Natura negacja logiczna ma wartości moralnej; wobec tego też, pasza negacja logiczna jest kodem moralności, natomiast zły uczynek nie jest zgoła niemoralny. Stąd też, możemy oznajmić, do wnętrza intencjonalność nauczania buddyjskiego, polski pomyłka nie jest kwestią moralności, gdyż nie jest to bez reszty intymny pomyłka, nie jest też naruszeniem relacji międzyludzkiej. Konsekwencje takiego rozumienia grzechu są tragiczne. Dla buddysty grzech przypomina bardziej wpadka się, niż sprzeciwienie się świętemu Bogu. Takie odczytanie grzechu nie współgra z wrodzoną świadomością moralną, która uświadamia człowiekowi, iż zostanie potępiony zbytnio swój grzech przed świętym Bogiem (Rzymian 1-2). Skoro zły uczynek rozważany jest jako pomyłka, który negacja logiczna dotyczy konkretnej osoby oraz który przypadkiem istnieć naprawiony, toteż buddyzm negacja logiczna przyjmuje podstawowej doktryny chrześcijańskiej dotyczącej zdeprawowania. Biblia mówi nam, że przekroczenie człowieka jest problemem dotyczącym wieczności, niesie wieczne konsekwencje. W buddyzmie nie ma potrzeby Zbawiciela, który uratowałby ludzi odkąd potępienia grzechu. Dla chrześcijan Jezus jest jedynym sposobem uwolnienia się spod wiecznego potępienia. Dla buddysty pozostaje przed chwilą etyczne trwanie zaś rozpamiętywanie, które mają podnieść ludzi aż do osiągnięcia nadziei przebudzenia oraz całkowitej Nirvany. Bardziej jednak prawdopodobne jest to, iż każda z tych osób będzie musiała przejść kilka reinkarnacji iżby spłacić zgromadzony pożyczka karmy. Dla prawdziwych naśladowców buddyzmu, religia jest filozofią moralności tudzież etyki, zawartej do wnętrza życiu wskroś umartwianie własnego ego. W buddyzmie, realia jest bezosobowa natomiast niezwiązana relacjami; w poprzek co pozbawiona jest miłości. Nie nic bardziej błędnego Bóg postrzegany jest jako iluzja, w pojedynkę zły uczynek uznawany jest jako pomyłka odarty znaczenia moralnego, i postrzeganie rzeczywistości materialnej- maja („złudzenie”), sprawia iż własne „ja” traci znaczenie. Osobowość sama do wnętrza sobie staje się iluzją. Gdy zapytamy na miarę powstał kula ziemska, który/ co stworzył(o) uniwersum, Budda nie wypowiedziałby się, gdyż do wnętrza buddyzmie nie ma początku ani końca. Zamiast tego, jest wiekuisty następstwo narodzin oraz śmierci. Ktoś spytałby zatem jaka Istota stworzyłaby nas aż do życia, znoszenia w istocie wielkiego bólu również cierpienia, zaś nadal miała nadal oraz na nie prędzej co dogorywać? Ktoś może zapytać o kwintesencja- po co to wszystko? Chrześcijanie wiedzą, że Bóg posłał swojego Syna, tak aby umarł na krzyżu w ciągu nas, razu jednego, abyśmy nie cierpieli na wieki. Posłał swojego Syna, abyśmy wiedzieli iż nie jesteśmy sami a zostaliśmy umiłowani. Chrześcijanie wiedzą, iż w życiu chodzi o trochę więcej niż ból zaś umieranie, „A otóż objawionej za pomocą nadejście Zbawiciela naszego, Chrystusa Jezusa, który kostucha zniszczył, oraz żywot tudzież nieśmiertelność na jaśnię wywiódł wskroś ewangelię” (2 Tymoteusza 1.10).Buddyzm naucza, że Nirwana jest najdoskonalszym stanem istnienia, stanem czystego istnienia, które osiągalne jest konkretnymi sposobami obok różnych osób. Nirwana przeciwstawia się racjonalnemu wytłumaczeniu dodatkowo logicznemu porządkowi, tym samym nie prawdopodobnie znajdować się nauczana, jest na owo samo uświadamiana. Zupełnie jeszcze raz niż nauczanie Jezusa na przedmiot nieba- całkiem szczegółowe. Nauczał, iż nasze ciała fizyczne umrą, jednak nasze dusze powstaną do życia z poprzednio w środku niebie (Ew. Marka 12.25). Budda nauczał, że zasoby ludzkie negacja logiczna mają osobistych dusz, gdyż własne „ja” tudzież ja jest iluzją. Dla buddysty nie istnieje filantropijny Ojciec Niebiański, który posłał swojego Syna, ażeby umarł zbytnio nasze dusze, dla naszego zbawienia (ratunku), byśmy mieli drogę do jego chwały. Z tego właśnie powodu buddyzm powinien egzystować odrzucony.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lata kontemplacji

Rozmowa o czakramach